مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

بیمه برای تمامی بیماران روانی مزمن

رییس ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن سازمان بهزیستی کشور گفت: وضعیت بیماران روانی با دوری از جامعه بدتر شده و در کنار خانواده بهبودی بیشتری حاصل می شود.

رییس ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن روز دوشنبه در جریان برگزاری دوره کشوری روش های کاردرمانی بیماران روانی مزمن در تبریز با اشاره به مصرف نادرست دارو توسط بیماران روانی، بر ضرورت توجه بیشتر بر نحوه مصرف دارو تاکید کرد و افزود: مراقبت درست از این نوع بیماران به سلامت جامعه کمک می کند.

ادامه مطلب ...

اولین کنگره جراحی و توانبخشی دست

اولین کنگره جراحی و توانبخشی دست توسط انجمن جراحی دست ایران و همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی، به میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تاریخ 25 لغایت 27 آذرماه برگزار می گردد.

مهلت ارسال خلاصه مقالات: 1 آبان ماه

سایت کنگره

سمینار توانبخشی در نابینایان

سمینار دو روزه توانبخشی در نابینایان، همزمان با روز جهانی نابینایان در تاریخ 23 الی 24 مهرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و همکاری مراکز علمی و پژوهشی برگزار گردید.

یه مقاله با عنوان با "بررسی جایگاه اختلالات بینایی در طبقه بندی جهانی عملکرد، ناتوانی و سلامت ICF" داشتم که خلاصه مقاله رو برای دانلود میذارم.

"بررسی جایگاه اختلالات بینایی در طبقه بندی جهانی عملکرد، ناتوانی و سلامت (ICF)"

(استاد بزرگوار جناب آقای دکتر کمالی یه سخنرانی در مورد "نگرش" داشتند که بسیار جذاب و شنیدنی بود)

اولین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی

اولین سمینار تخصصی ضایعات نخاعی توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با همکاری مرکز حمایت از معلولین ضایعه نخاعی در تاریخ 8 الی 9 آذرماه سال جاری برگزار می گردد. 

مهلت ارسال مقالات: 20 آبان 1388

آدرس دبیرخانه: تهران-خیابان ولی عصر(عج)-بالاتر از میدان منیریه-نبش خیابان اسدی منش-مرکز جامع توانبخشی پزشکی اخوان. ایمیل: scis@uswr.ac.ir

ناشنوایی مهمترین معلولیت نوزادان ایرانی

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی کشور از ناشنوایی به عنوان شایع ترین بیماری نوزادان کشور خبرداد.

محمد نفریه روز سه شنبه در حاشیه همایش معاونان فرهنگی و بهزیستی کشور در زیبا کنار رشت در مصاحبه مطبوعاتی گفت: معلولیت ناشنوایی نوزادان اگر درمان نشود ممکن است به اختلالات ذهنی منجر شود.

ادامه مطلب ...

سافت سوکت های الاستومری و ژلی مورد استفاده در پروتزها

کتاب "سافت سوکت های الاستومری و ژلی مورد استفاده در پروتزهای اندام تحتانی" از انتشارات پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان: 

"دانلود"

توانبخشی در آسیب طناب نخاعی

کتاب "توانبخشی در آسیب طناب نخاعی" چاپ پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان: 

* دانلود *

اختلال فشار روانی پس از حادثه (PTSD)

کتاب " اختلال فشار روانی پس از حادثه (PTSD) " چاپ پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان: 

*‌ دانلود * 

روز جهانی سالمند

نوزده سال پیش، یعنی در سال ۱۹۹۰ مجمع عمومی سازمان ملل روز اول اکتبر را روز جهانی سالمندان اعلام داشت. روزی که در آن وضعیت سالمندان، مشکلات و خواسته های آنان در مرکز توجه جوامع قرار می‌گیرد. 

ادامه مطلب ...

پژوهشکده مهندسی وعلوم پزشکی جانبازان

پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان یکی از مراکز تحقیقاتی می باشد که با داشتن ۴ گروه پژوهشی فعالیت هایی را با هدف ارتقاء سطح سلامت جانبازان در قالب موضوعات پیشگیری ، درمان، توانبخشی و تجهیزات پزشکی توانبخشی انجام می دهد. 

 سایت پژوهشکده 

آشنایی با روز ملی و هفته جهانی ناشنوایان

هفته چهارم سپتامبر، هفته جهانی ناشنوایان نام دارد و در سراسر دنیا به مناسبت بزرگداشت ناشنوایان مراسمی برگزار می‌شود.
به نقل از فدراسیون جهانی ناشنوایان هدف از این جشن، ترفیع فرهنگ ناشنوایان، دانسته‌هایی از زبان علم و اشاره، آگاهی مقامات و سیاستمداران جامعه شنوا و همچنین عموم مردم از دستاوردهای این قشر و مشکلاتی که جامعه ناشنوایان با آنها روبرو هستند، می‌باشد.

ادامه مطلب ...

جشنواره غذا و بازارچه خیریه

مرکز خیریه معلولین عقب مانده ذهنی وحدت جشنواره غذا و بازارچه خیریه ای  در تاریخ ۱۶ لغایت ۱۷ مهرماه برگزار می کند. 

مرکز خیریه معلولین عقب مانده ذهنی وحدت  

نخستین همایش بین المللی توانبخشی ایران

نخستین همایش بین المللی توانبخشی ایران با حضور مسئولان و کارشناسان داخلی و 30 تن از متخصصان 17 کشور، از چهارم تا هشتم مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

مسعود مرعشیان دبیر اجرایی این همایش روز دوشنبه، ایجاد رابطه ارگانیک بین سازمانهای بین المللی آموزشی و پژوهشی و اجرای طرح های مشترک در کشورهای نیازمند را از مهم ترین اهداف این گردهمایی عنوان کرد.

ادامه مطلب ...