مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

موفقیت سازمان

عواملی همچون اندیشه خلاق بشری، کشف و شهود باطنی و رشادت است که باعث موفقیت یک سازمان می شود که ما از همان ابتدا همه آنها را داشتیم و هنوز هم داریم.


آکیو موریتا

بهره وری نیروی انسانی

ارائه همکلاس خوبم خانم قمری با عنوان "بهره وری نیروی انسانی"


" بهره وری نیروی انسانی "

Asia Pacific Disability Rehabilitation Journal

"APDRJ"یکی از ژورنال های آنلاین در زمینه توانبخشی، خصوصاً توانبخشی مبتنی بر جامعه   (CBR) می باشد. این ژونال از ژانویه سال 2002 چاپ شده و کلیه مقالات آن به سادگی قابل دسترس می باشد.

سایت ژورنال(APDRJ)

نسخه جولای 2009

مدیریت زمان - 1

ساعت تیک تاک می کند. دقیقه ها پرواز می کنند و در زندگی پر شتاب شما، روزهایتان چون مسابقه ای پایان ناپذیر به نظر می رسد؛ مسابقه ای برای رسیدن به قطاری که با سرعت از ایستگاه دور می گردد و شما را پشت سر می نهد.


The clock ticks.The minutes fly.And in your high-speed life,your days seem like an end-less race to catch a rapidly moving train thats pulling out of the station and leaving you behind.


Time Management,Robrta Roesch,McGraw-Hill,1998

خدمات تخصصی برای کودکان مبتلا به اوتیسم

طرح ساماندهی ارایه خدمات تخصصی به کودکان مبتلا به اوتیسم مقیم مراکز شبانه‌روزی معلولان ذهنی کشور تدوین شد تا از این پس و با تدوین این طرح، کودکان مبتلا به اوتیسم خدمات تخصصی تری را نسبت به معلولان ذهنی دریافت کنند.

سرپرست دفتر توانبخشی معلولان ذهنی سازمان بهزیستی کشور درحالی این خبر را به مهرنو اعلام کرد که سال‌هاست کودکان اوتیسم مقیم مراکز شبانه‌روزی در این مراکز با عنوان کودک عقب‌مانده ذهنی نگهداری می‌شوند و در حالی که این کودکان، نیازمند خدمات تخصصی به کودکان مبتلا به اوتیسم هستند، هیچ گونه خدمات تخصصی ای دریافت نمی‌کنند.

ادامه مطلب ...

عدالت در آموزش

براساس آخرین آمار واحد آمار سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در سال87، 22 هزار و 640 دانش آموز با معلولیت‌های مختلف از خفیف تا شدید در مدارس عادی پذیرش شده‌اند.

این تعداد در سال 86، 20 هزار و 910 معلول بوده است که این  ارقام رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش مهرنو، براساس همین آمار در سال گذشته دو هزار و 581 ناشنوا، سه هزار و 515 کم شنوا، یک هزار و 147 نابینا، یک هزار و 851 کم بینا، یک هزار و 779 معلول جسمی – حرکتی خفیف و یک هزار و 488 معلول جسمی – حرکتی شدید و در نهایت 302 رفتاری و هیجانی در مدارس عادی پذیرش شده‌اند.

ادامه مطلب ...

دهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات

مرکز جامع پزشکی توانبخشی اخوان با همکاری مراکز علمی پژوهشی دهمین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات را در تاریخ 2 الی 3 دی ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می نماید.

مهلت ارسال مقالات: 10 آذرماه 1388

آدرس دبیرخانه: تهران-خیابان ولی عصر-بالاتر از میدان منیریه-نبش خیابان اسدی منش-مرکز جامع پزشکی توانبخشی اخوان. ایمیل: scis@uswr.ac.ir

مرجع متخصصین ایران

سایت مرجع متخصصین ایران با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی جامع متخصصین ایرانی و نیز به منظور اطلاع رسانی مناسب در کلیه زمینه های تخصصی راه اندازی شده است.

عضویت در سایت

عضویت در گروه توانبخشی(ابتدا باید در سایت عضو شوید)

تغذیه و آسیب نخاعی

کتاب "تغذیه و آسیب نخاعی"، تهیه شده در مرکز ضایعات نخاعی جانبازان:

* دانلود *

جامعه امروز ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود

معاون سازمان بهزیستی کشور گفت: کارایی و اثر ورزش در کودکان و سالمندان خیلی بیشتر از جوانان و نوجوانان است، ولی متاسفانه از این اثر غفلت کرده‌ایم.

کاظم نظم‌ده در کنگره کودک، سلامت و ورزش با بیان این که 10 درصد از جمعیت جامعه را معلولان تشکیل می‌دهند، بر لزوم توجه ویژه متولیان به این قشر از جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات معلولیت بحث مداخله نکردن آن‌ها در چرخه توسعه است.

ادامه مطلب ...

مفهوم توسعه انسانی و برنامه ریزی نیروی انسانی

ارائه همکلاس خوبم، خانم احمدی با عنوان "مفهوم توسعه انسانی و برنامه ریزی نیروی انسانی"


" مفهوم توسعه انسانی و برنامه ریزی نیروی انسانی "

روز جهانی کاردرمانی

۲۷ اکتبر (۵ آبان)، روز جهانی کاردرمانی بر تمام کاردرمانان

و اعضای تیم توانبخشی مبارک باد

دو هزار کتاب برای نابینایان در کتابخانه های الکترونیکی

سرپرست دفتر توانبخشی معلولیتهای جسمی، حرکتی و حسی سازمان بهزیستی از وجود دو هزار کتاب برای نابینایان در کتابخانه های الکترونیکی در کشور خبر داد.

رضا غلامی با بیان این مطلب افزود: یکی از اقداماتی که از سوی سازمان بهزیستی برای نابینایان انجام می شود چاپ کتاب برای اینافراد و همچنین تبدیل کتاب وی کاست گویا است.

ادامه مطلب ...