مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

پرداخت یارانه به خانوارهای سرپرست معلول

بنابر اظهارات معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران در صورت پذیرش خانواده معلولان برای نگهداری آنها در منزل، بیش از دو سوم یارانه‌ای که به مراکز نگهداری از معلولان پرداخت می‌شود، در اختیار خانواده این دسته از معلولان قرار می‌گیرد.

محسن رحیمی با انتقاد از اینکه خانواده معلولان از این تسهیلات استقبالی نکرده‌اند، یکی از دلایل این امر را بی‌اطلاعی خانوارها از یارانه پرداختی بهزیستی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پنج هزار معلول در روستاهای استان تهران برای دریافت خدمات و تحت پوشش قرار گرفتن شناسایی شده‌اند، اظهار کرد: هم اکنون اقدامات مددکاری در خصوص این افراد در حال انجام است و پس از طی شدن مراحل لازم به این افراد یارانه پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان این که شهریه مراکز خصوصی نگهداری از معلولان در تهران با توجه به نوع مرکز متفاوت است، شهریه مراکز شبانه روزی در سال جاری را 400هزار تومان اعلام کرد که یارانه پرداختی به مراکز 180تا 200هزار تومان است.

رحیمی در ادامه با اشاره به پرداخت "حق پرستاری" به خانواده معلولان ضایعه نخاعی عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری به 800 نفر از خانواده‌های معلولان حق پرستاری پرداخت شده است که با ابلاغ اعتبار جدید و افزایش مبلغ حق پرستاری در نیمه دوم سال جاری، میزان این اعتبار تنها 700 نفر را شامل می‌شود، اما حق پرستاری همچنان به 800 نفر پرداخت می‌شود.

وی با تاکید براینکه اطلاع رسانی چندانی در مورد خدمات توانبخشی بهزیستی صورت نمی‌گیرد، گفت:پرداخت خدمات ایاب و ذهاب به معلولان، رسیدگی به کودکان PKU، پرداخت کمک هزینه نگهداری معلولان به مراکز شبانه‌روزی، مراکز آموزشی و مراکز حرفه‌آموزی، پرداخت شهریه دانشجویان و کمک مالی به دانشگاه‌های دولتی و ارائه خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه از این جمله است.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد