مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تدوین پیش‌نویس لایحه‌ «حمایت‌های بیمه‌ای از معلولان»

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اعلام خبر تدوین پیش نویس لایحه‌ای در زمینه «حمایت‌های بیمه‌ای از معلولان» اظهار امیدواری کرد: این لایحه در قالب قانون در مجلس به تصویب برسد.

یحیی سخنگویی اظهار کرد: این لایحه تمام نیازهای معلولان در حوزه بیمه‌های پایه درمانی و مکمل و همچنین بیمه‌های اجتماعی را تحت پوشش قرار می‌دهد و در حال حاضر پیش‌نویس آن در دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی در حال تدوین است.

وی در ادامه با بیان اینکه متولی این صندوق بیمه‌ای سازمان بهزیستی خواهد بود، عنوان کرد: به این ترتیب بخش عمده‌ای از مشکلات معلولان حل می‌شود، چرا که نمی‌توان به صورت موردی این مشکلات را رفع کرد.

سخنگویی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 450 هزار معلول تحت پوشش بیمه مکمل درمانی قرار دارند، گفت: در پی ارتقای سرانه و خدمات بیمه‌ای ارائه شده به معلولان هستیم و اگر اعتبارات به موقع در اختیار سازمان بهزیستی قرار گیرد، تعداد معلولان تحت پوشش نیز افزایش می‌یابد.

 وی در ادامه با اشاره به پایش پرونده‌‌ مددجویان سازمان بهزیستی اظهار کرد: با انجام این پایش، تعدادی از معلولان از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی خارج و تعدادی از افراد پشت نوبت تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

 به گفته سخنگویی، ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی و ایجاد مسکن بیشترین اولویت خدمت رسانی به معلولان را تشکیل می‌دهد.

 وی در پایان با بیان اینکه بیشترین سهم در نهضت مسکن سازمان بهزیستی به معلولان تعلق می‌گیرد، گفت: در سال گذشته نیز معلولان بیشترین سهم را در واحدهای تحویل داده شده به خود اختصاص دادند.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد