مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

کمک هزینه تحصیلی معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اعلام کرد: کمک هزینه تحصیلی معلولان در مقطع کار‌شناسی ۵۰۰ هزار تومان، مقطع کار‌شناسی ارشد یک میلیون تومان و مقطع دکتری تا دو و نیم میلیون تومان است.

علاوه بر عدم همکاری دانشگاه آزاد ‏‏حتی دانشگاه‌های شبانه نیز از دانشجویان معلول شهریه دریافت می‌کند، در حالی که بنا بر قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۸۳، تحصیل برای معلولان باید رایگان باشد.

یحیی سخنگویی در رابطه ارائه خدمات به دانش آموزان معلول با توجه به آغاز سال تحصیلی گفت: خوشبختانه بودجه تخصیص یافته به این بخش افزایش پیدا کرده است و ما می‌توانیم در ارائه خدمات بهتر از سال‌های گذشته عمل کنیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: امسال به ۴۳۰۵ نفر از دانش آموزان معلول سراسر کشور خدمت رسانی می‌کنیم که این تسهیلات شامل کمک هزینه‌های تحصیلی، کمک هزینه خرید لوزام التحریر، پوشاک ولوازم ضروری دانش آموزان می‌شود.

وی در زمینه خدمات درمانی دانش آموز معلول کشور گفت: کاشت حلزون گوش که در بسیاری از موارد مشکل شنوایی دانش آموزان را حل می‌کند در سطح وسیعی اجرا می‌کنیم و امسال برای اولین بار در کشور هیچ دانش آموزی در نوبت کاشت حلزون باقی نمانده است.

سخنگویی در رابطه با ارئه خدمات تحصیلی به دانشجویان در آغاز سال تحصیلی افزود: سازمان بهزیستی در راستا ارائه تسهیلات گسترده‌تر و بهتر با وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی، نامه نگاری کرده‌ایم ولی متاسفانه هیچ پاسخی از آن‌ها دریافت نکردیم.

وی ادامه داد: در این نامه نگاری خواسته اصلی سازمان بهزیستی از وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خدمات رایگان به دانشجویان معلول و یا حداقل تخفیف مناسب به دانشجویان بود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در ارتباط با همکاری دانشگاه آزاد در رابطه با تحصیل رایگان دانشجویان معلول، تاکید کرد: دانشگاه آزاد خواستار دریافت شهریه از دانشجویان معلول است به همین جهت برای ارائه خدمات به دانشجویان معلول ناچار به پرداخت شهریه هستیم.

سخنگویی ادامه داد: متاسفانه علاوه برعدم همکاری دانشگاه آزاد در ارئه شرایط تحصیل رایگان برای معلولان حتی دانشگاه‌های شبانه نیز از دانشجویان معلول شهریه دریافت می‌کند، این در حالی است که بنا بر قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۸۳، تحصیل برای معلولان باید رایگان باشد.

وی در رابطه با نحوه پرداخت کمک هزینه تحصیل دانشجویان معلول کشور گفت: با توجه به پیگیری سازمان بهزیستی در هر ترم کمک هزینه‌هایی پرداخت می‌شود، که سقف این کمک هزینه‌ها در مقطع کار‌شناسی ۵۰۰ هزار تومان، مقطع کار‌شناسی ارشد یک میلیون تومان و مقطع دکتری تا دو ونیم میلیون تومان است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی در رابطه با بودجه تخصیص یافته در پرداخت کمک هزینه تحصیل دانشجویان معلول کشور اظهار کرد: این کمک هزینه طی پیگیری‌های سازمان و همکاری معاونت راهبردی ریاست جمهوری صورت گرفته است.

سخنگویی ضمن اشاره به تلاش سازمان برای ارائه خدمات به تمام دانشجویان معلول، تصریح کرد: امسال از بین ۱۹ هزار دنشجوی معلول کشور به ۱۳ هزار نفر از آنان خدمات تحصیلی ارائه می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: امسال درمقطع دکتری ۱۳۰۰ دانشجوی معلول تحصیل می‌کنند که به بیش از ۶۵۰ نفر از آنان خدمات رایگانی همچون لپ تاب داده‌ایم.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد