مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

آغاز واگذاری خودروهای مناسب‌سازی شده به معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از آغاز واگذاری خودروهای مناسب‌سازی شده به معلولان خبر داد و گفت: پس از مشخص شدن اسامی متقاضیان، خودروهای مورد نظر تحویل می‌شود.

یحیی سخنگویی، با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص راه‌اندازی ترمینال مرکزی ویژه معلولان در تهران اظهار داشت: هم اکنون در دو بخش از تهران قرار است این مرکز راه اندازی شود و ون‌های مناسب‌سازی شده در اختیار معلولان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: روش کار به این صورت است که معلولان با برقراری تماس با پرسنل ترمینال مرکزی و درخواست ون می‌توانند از خدمات ارائه شده در این مرکز استفاده کنند.

سخنگویی بیان داشت: معلولان بابت استفاده از ون‌های مناسب‌سازی شده هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند و به طور رایگان از خدمات این مرکز بهره‌مند خواهند شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر شهرداری تهران نیز به دنبال افتتاح پایانه مسافربری معلولان در میدان صادقیه است که پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این پایانه نیز سطح خدمات به شهروندان در بخش حمل و نقل افزایش یابد.

وی تأکید کرد: در چند روز آینده قرعه‌کشی بین معلولان متقاضی خودروهای مناسب‌سازی شده با حضور NGOها و همچنین نماینده‌ای از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌پذیرد.

سخنگویی بیان داشت: در این مرحله قرار است 4 هزار و  700 خودروی مناسب‌سازی شده در اختیار معلولان واجد شرایط قرار گیرد و در صورتی که با منع ورود خودروهای مناسب‌سازی شده روبرو شویم از خودروهای داخلی استفاده خواهیم کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: بهزیستی بنا دارد مابه‌ التفاوت نقدی 3 ماهه دوم سوخت معلولان را در چند روز آینده به حساب آنها واریز کند به طوری که 45 هزار نفر از معلولان از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معلولان استان تهران ماهیانه 15هزار تومان و سایر استان‌های دیگر ماهیانه 10 هزار تومان از مابه‌التفاوت نقدی سوخت بهره‌مند خواهند شد.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد