مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

ایجاد 24 هزار فرصت شغلی ویژه معلولان در کشور

عاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 24 هزار فرصت شغلی ویژه معلولان در کشور ایجاد شده است.

یحیی سخنگویی درآستانه فرا رسیدن روز جهانی معلولان (12 آذرماه) افزود: البته اگر قانون سه درصد استخدامی در ادارات کشور برای این قشر به درستی اجرا شود، بیشتر آنان شاغل خواهند شد.

وی با اشاره به بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان کشور گفت: دراین قانون قرار است رقم سه درصد استخدامی به پنج درصد افزایش یابد.

سخنگویی با بیان اینکه بهره مندی از انواع امکانات فرهنگی، رفاهی و حتی اجتماعی حق طبیعی هر فرد معلول در جامعه است، گفت: معلولان باید همانند بقیه افراد سالم در مدرسه عادی تحصیل کنند و یا در اماکن عمومی شهر البته با انجام مناسب سازی تردد کنند.

سخنگویی ادامه داد: البته وزارتخانه هایی مانند آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر دستگاه ها و نهادهای اجرایی باید زمینه های حضور معلولان در کلاس های مدرسه و دانشگاه و همچنین محیط های کار را فراهم کنند.

این مسوول در سازمان بهزیستی کشور گفت: جامعه هم باید نگرش منفی و همراه با تبعیض خود را نسبت به این افراد کنار گذاشته و با دیدگاه مثبت به حضور آنها در اجتماع نگاه کند.

وی تاکید کرد در شرایط کنونی ارایه خدمات صرفا حمایتی مانند تامین مسکن و پرداخت مستمری ماهانه، کمک موثری در زمینه توانمند کردن معلولان نخواهد بود.

سخنگویی ادامه داد: ما معتقد هستیم که خدمات حمایتی اگر در جهت بهبود زندگی افراد معلول صورت گیرد، مطلوب است.

در زمان حاضر سه میلیون و 200 هزار معلول و مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور است.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد