مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

ایجاد خانه های پناهگاهی ویژه معلولان ذهنی

سرپرست دفتر معلولان ذهنی سازمان بهزیستی از ایجاد خانه های پناهگاهی ویژه معلولان ذهنی خفیف بی سرپرست در پنج استان کشور خبر داد.

علیرضا سعادتی افزود: در حال حاضر در 260 مرکز شبانه روزی معلولین ذهنی خدمات توانبخشی به معلولان ارائه می شود و برای پذیرش آنها هیچ مشکلی وجود ندارد و حتی ظرفیت خالی نیز داریم.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با اشاره به تاسیس خانه های پناهگاهی کوچک و حضانت مشروط کودکان گفت: یکی از برنامه های مهمی که در سال جاری اجرایی شد تاسیس خانه های کودک پناهگاهی بود که هدف آن تحت پوشش قرار گرفتن معلولان ذهنی خفیف و بی سرپرست است که خانواده آنها را رها کرده اند.

سرپرست دفتر معلولان ذهنی سازمان بهزیستی تاکید کرد: نگهداری این معلولان در مراکز شبه خانواده مشکلاتی را ایجاد کرده بود به همین دلیل اساس مطالعات انجام شده در چندین کشور دنیا طرح خانه های پناهگاهی را ویژه این کودکان معلول برای اولین بار در 5 استان کشور اجرایی کردیم.

بر اساس اعلام سازمان بهزیستی تا کنون یک ونیم میلیون معلول در کشور شناسایی شده اند که 700 هزار نفر از این افراد معلول ذهنی هستند و از میان آنها 250 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات مختلف این سازمان بهره مند می شوند.

سعادتی گفت: این خانه ها مانند خانه های عادی هستند که یک خیر عادی و یا گروهی از خیرین در بخش غیردولتی آن را منطبق بر زندگی عادی فرد ساخته و اداره می کنند.

استانهای اصفهان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، ایلام و کرمان استانهایی هستند که خانه های پناهگاهی در آنها ایجاد شده است.  

 

منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد