مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

تدوین سند ملی سالمندان

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان سازمان بهزیستی، گفت: سند ملی سالمندان برای تصویب قانونی حقوق سالمندی تدوین می‌شود.

حسین نحوی نژاد ضمن بیان این مطلب افزود: پیش نویس سند ملی با تشریح وضعیت سالمندان و در نظر گرفتن تمامی مشکلات و نیازهای این قشر از جامعه تهیه شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: پیش نویس این سند با امضای سرپرست سازمان بهزیستی برای دستگاه های عضو ارسال شده است تا آنها نیز پس از بررسی و مطالعه در مدت دو هفته نظرات خود را برای اصلاح سند فوق ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در این سند به تمامی محورهایی که به نوعی در زندگی سالمندان اثرگذار است توجه شده است، علاوه بر این گزارش جامعی از وضعیت سالمندان با استناد به طرح های پژوهشی و علمی تهیه شده است.

نحوی نژاد با تشریح محورهای اصلی این سند افزود :شاخص هایی در این سند برای ارتقا کیفیت زندگی سالمندان در نظر گرفته شده است، کمک به عدم وابستگی سالمندان به این معنی که  این افراد زندگی خود را  تحت کنترل داشته باشند و روی پای خودشان بایستند.
 
توجه به امنیت سالمندی در سند ملی


نحوی نژاد گفت: شاخص دیگری که در این سند به آن توجه شده امنیت است، یعنی محیط زندگی سالمند چه داخل خانه و چه بیرون از خانه امن باشد، همچنین تامین نیازهای مالی و اقتصادی سالمندان و دسترسی بدون تبعیض و دشواری به همه خدمات اجتماعی از دیگر برنامه های سند ملی سالمندان است.

وی تصریح کرد: سالمندی مولد، از دیگر شاخص های سند ملی سالمندان است، با اتکا به این برنامه سالمندان همرا با افزایش سن می توانند نقش سازنده و مولد به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در پیرامون خود داشته باشند.

نحوی نژاد تکریم سالمندان را ضمانت اجرای تمامی برنامه های این سند ملی دانست و یادآور شد: همه خدمات و برنامه های ما در این جهت است که محیط، هر چه بیشتر آمادگی پذیرش سالمند را داشته باشد، تکریم و حفظ عزت و احترام سالمندان از جمله مواردی است که اگر رعایت نشود تمام برنامه های این سند ناقص می ماند.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد