مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

پوشش بیمه پایه و مکمل برای بیماران روانی

مدیرکل توانبخشی اجتماعی و امور مراقبتی سازمان بهزیستی، هزینه‌های دارو و درمان بیماران روانی را بسیار بالا دانست و افزود: در چهار سال گذشته این بیماران علاوه بر بیمه خدمات پایه، زیر پوشش خدمات بیمه مکمل هم قرار گرفتند.

"کیوان دواتگران" با اعلام این خبر، افزود: هزینه نگهداری ماهیانه هر بیمار مزمن روانی در مراکز نگهداری 700 هزار تومان است.

وی اظهار کرد: این سازمان در نظر دارد بیماران مزمن روانی را در صورت داشتن شرایط لازم به جامعه برگرداند.

"دواتگران" توضیح داد: گروهی از بیماران به دلیل شرایطی که دارند، هیچ‌ گاه به جامعه باز نمی‌گردند، اما گروهی از آنان دارای استعدادهای فوق‌العاده، مدارک تحصیلی بالا و مسلط به زبان‌های خارجی هستند که با درمان، پس از مدتی به جامعه برمی گردند.

وی اظهار کرد: پس از اینکه این بیماران از نظر درمانی به نقطه ثابتی رسیدند، آموزش حرفه‌ای آنان شروع می‌شود تا بتوانند به جامعه بازگردند.

دواتگران گفت: همه مراکز ارایه دهنده خدمات به بیماران روانی، خصوصی هستند که با مجوز بهزیستی زیر نظر این سازمان فعالیت می‌کنند.

"دواتگران" یادآور شد، هم اکنون 264 مرکز نگهداری به 26 هزار بیمار مزمن روانی خدمات ارایه می‌دهد و بیمار مزمن روانی به فردی اتلاق می‌شود که دسته کم دو سال سابقه بستری شدن در بیمارستان‌های روانی را داشته و نسبت به درمان مقاومت نشان دهد.



منبع: سایت سازمان بهزیستی

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 25 خرداد 1390 ساعت 05:03 ب.ظ

دل من دیر زمانیست که میپندارد ، دوستی نیز گلیست ،مثل نیلوفر وناز ، ساقه ترد وظریفی دارد ، بی گمان سنگدل است آنکه روا میدارد ، جان این ساقه نازک را ،دانسته بیازارد ...
سهراب سپهری .

وزیری پنج‌شنبه 26 خرداد 1390 ساعت 02:19 ب.ظ

سلام .ببخشید شرمنده مزاحم شدم.
اشکال نداره فارسی نیست میشه خواهش کنم اگه کتاب(مقاله یا سایتی که به درد بخوره )سراغ دارید معرفی کنید ؟
هیچ کدوم از استادامو ‍‍نمیبینم که از اونا کمک بگیرم .
مچکرم.
روزتون هم تبریک میگم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد