مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال
مدیریت توانبخشی

مدیریت توانبخشی

پلی برای رسیدن به سالمندی موفق و فعال

کنترل صندلی چرخدار با ذهن

 تیمی متشکل از پدر و پسر دست به ساخت یک صندلی چرخدار هوشمند زده‌اند که به افراد دچار ناتوانی‌های جسمی اجازه می‌دهد با کنترل ذهنی به آسانی با صندلی خود در اطراف حرکت کنند. پروفسور هانگ نگوین، رئیس دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه سیدنی به همراه پسر خود جردن که در حال تکمیل پایان‌نامه دکترای خود در رشته مهندسی زیست پزشکی است، دست به ساخت این صندلی چرخدار هوشمند موسوم به « TIM(دستگاه هوشمند کنترل ذهنی)» زده‌ است.


این صندلی چرخدار با استفاده از الکترودها برای شناسایی امواج ذهنی به چهار فرمان ابتدایی پاسخ می‌دهند. برای حرکت به جلو، کاربر باید یک مکعب روبیک در حال حرکت را تصور کرده، برای حرکت به چپ باید نوشتن یک نامه و برای حرکت به راست چند حالت ریاضی پایه را در ذهن بیاورد و در نهایت برای توقف باید چشمان خود را ببندد.
جردن هفت سال پیش در یک تصادف رانندگی به طور موقت فلج شده بود اگرچه توانست به سرعت بهبود یابد، اما این تجربه وی را با احساس محدودیت استقلال و حرکت آشنا کرد.
این جوان ۲۷ ساله تحقیقات خود را بر روی این صندلی چرخدار هوشمند به عنوان بخشی از پایان‌نامه خود آغاز کرد و موفق به کسب یک بورسیه برای ادامه این پژوهش شده است.
این دستگاه می‌تواند به افرادی که قادر به استفاده از صندلیهای چرخدار کنونی و گزینه‌های کنترل آن برخوردار نبوده، این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دست و تنها با قدرت فکر بطور مستقل حرکت کنند. کما اینکه این دستگاه قادر به احساس محیط اطراف خود بوده و یک کمک گردش امن را در جریان حرکت ارائه می‌کند.
این محققان در تلاش برای ارائه این صندلی چرخدار به بازار در سه سال آینده هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد